Poradnik: Jak dodać aktywny link do Instastory?

1/14

Zastanawiasz się, jak dodać aktywny link na Instagramie? Oto kilka wskazówek, które pomogą zwiększyć ruch na Twojej witrynie za pośrednictwem jednego z najpopularniejszych obecnie serwisów społecznościowych!

 

Czytaj również: Aktualne wyniki grafik na Facebooku

Jak informuje helpdesk Instagrama, funkcja dodawania linków do relacji jest na etapie testów i na chwilę obecną mogą z niej korzystać jedynie zweryfikowane konta.

Zauważyliśmy jednak, że aktywne linki do InstaStory są dostępne także w profilach biznesowych (nie osobistych), które mają ponad 10 000 obserwujących.

Instastory – Jak dodać aktywny link?

Dodawanie aktywnego linku do InstaStory jest bardzo proste. Oto trzy kroki, które musisz w tym celu wykonać:

1. Uruchom swój InstagramStory.

Możesz zrobić zdjęcie/film bezpośrednio z aplikacji Instagram albo przesunąć do góry palcem, aby zaimportować obrazek/zdjęcie, które zostało pobrane lub wykonane w ciągu ostatnich 24 godzin.

2. Dodaj adres URL.

Aby dodać link, kliknij ikonę łącza w górnej części Twojego story.

aktywny link na Instastory

Na ekranie pojawi się nowe okno, które umożliwi wprowadzenie wybranego przez Ciebie adresu linku. Wpisz pełny adres URL i stuknij zielony znacznik wyboru (na Androida) lub „Gotowe” (na iOS), aby zapisać link.

Jak dodać aktywny link do InstaStory

Co trzeba zrobić aby mieć możliwość dodania aktywnego linka?

 

  • 10k followersów
  • firmowe konto na Instagramie połączone z fanpage

 

Statystyki InstaStory – Analiza danych

Analiza danych na Instastory pozwala zmierzyć liczbę unikalnych użytkowników, którzy zobaczyli zdjęcie/film w Twojej relacji, a także ilość osób, które:

  • przeszły z Twojego InstaStory do witryny,
  • odpowiedziały na Twoje zdjęcie/film w Twojej relacji,
  • przeszły do następnego zdjęcia lub filmu,
  • dotknęły zdjęcie w celu cofnięcia do poprzedniego z InstaStory,
  • odrzuciły zdjęcie lub film w celu przejścia do następnej relacji.

Statystyki Instagrama

Zobacz również: Jak dodać kampanię video do InstaStory.

3. Kontynuuj edytowanie swojej historii.

Dodaj dowolną ilość zdjęć/filmów (w tym tekst, naklejki i filtry) do swojej historii, a następnie prześlij do swojego profilu.

Po dodaniu linku do relacji, na dole ekranu wyświetli się opcja “Zobacz więcej”. Po jej kliknięciu odbiorca będzie mógł wyświetlić link w aplikacji.

Dobrą praktyką jest wstawienie wezwania do działania (CTA) w swoim tekście, które skieruje widzów do dostępu do linku: „Przesuń palcem w górę, aby zobaczyć więcej” lub „Stuknij Zobacz więcej, aby odwiedzić naszą witrynę internetową.”

Czytaj więcej:

#VideoMarketing: Jak dodać YouTube Reels?

#VideoMarketing: Reels, czyli Stories na YouTube

Nowości na YouTube Live

Marketing 2018 | Trendy i oczekiwania [pobierz raport]

 

Zobacz jak działa nasz program partnerski ⤵⤵

Program partnerski

Czytaj więcej: