Jak zmierzyć wpływ Instagrama i Fanpage na Twój biznes?

5/28

Ile razy dzieliłeś się ze swoim zespołem fascynującymi statystykami na temat swojej strategii na Instagramie tylko po to, by usłyszeć: “Wygląda wspaniale, ale jak to wpływa na konwersję? W jaki sposób te wszystkie liczby wpływają na przychody?”

 

Facebook analytics, Instagram Analytics

Głównym zadaniem Facebook Analytics ma być pomoc marketerom w zrozumieniu, w jaki sposób ich treści i strategie kanału faktycznie wpływają na rzeczywiste wyniki biznesowe.

Instagram Analytics

Facebook poinformował, że wdraża dodatek (w wersji beta) do Facebook Analytics, a mianowicie:

  • analizę konta na Instagramie oraz
  • zaawansowaną analizę strony (fanpage’a).

Analiza konta na Instagramie to zupełnie nowy dodatek do pakietu Facebook Analytics, a analiza stron (fanpage’ów) została rozszerzona tak, aby objąć wszystkie możliwe ścieżki, poprzez które ludzie angażują się w twoją firmę za pośrednictwem twojej strony (fanpage’a).

JAK TWOJA STRATEGIA na Instagramie napędza wyniki biznesowe?

Instagram jest dla firm potężnym narzędziem do łączenia się z klientami.

  • 80% wszystkich kont na Instagramie (łącznie ponad 1 miliard kont) obserwuje jakąś markę (dane wewnętrzne Instagrama, marzec 2017).

Dzięki Instagram Insight możesz już sprawdzić, jak ludzie wchodzą w interakcję z twoimi postami i Stories. Zapytajmy jednak: co ci ludzie robią później i – co najważniejsze – jak to wpływa na twój sukces?

Ważna rola Instagrama w strategii marketingowej

Jeśli Instagram odgrywa już ważna rolę w twojej strategii marketingowej lub jeszcze nie, ale uważasz, że tak właśnie powinno być, i jedynie potrzebujesz więcej danych, by potwierdzić tę hipotezę – Facebook Analytics (Instagram insight) może w tym pomóc.

Aby wyświetlić analitykę na Instagramie i Facebooku po prostu użyj narzędzi, których już używasz w Facebook Analytics, tj. ścieżek, segmentów i grup wielokanałowych, by:

  • odkrywać to, czy osoby, które komentują posty na Instagramie lub dają <3, mają wyższy wskaźnik konwersji;
  • porównywać ‘lifetime value’ ludzi, którzy wchodzą w interakcję z Twoim kontem na Instagramie i tych, którzy tego nie robią;
  • tworzyć segmenty takie jak np.: wszystkie osoby, które skomentowały jeden z twoich wpisów, i przeanalizować wartość, jaką przynoszą Twojej firmie;
  • postarać się zrozumieć twoją grupę odbiorców na Instagramie, osoby pobierające twoją aplikację, odwiedzające twoją witrynę, a nawet wchodzące w interakcję z twoją stroną na Facebooku.

Zwracaj uwagę nie tylko na reakcje: ZAAWANSOWANA analityka dla stron (fanpage’ów) na Facebook’u.

Dziś możemy już tworzyć segmenty i analizować skuteczność strony na Facebooku na poziomie postu. Teraz zaawansowana funkcja analizy stron (fanpage’ów) daje ci jeszcze szersze spojrzenie na wpływ twojej strony (fanpage’a), biorąc pod uwagę więcej wartościowych zdarzeń (zdefiniowanych jako działania podejmowane przez użytkowników na Twojej stronie (fanpage’u)), w tym wrażenie, jakie wywołał post, kliknięcia Obserwuj/Przestań obserwować, czy Lubię to/Nie lubię, oraz wiele innych.

Możesz przeglądać i analizować te zdarzenia za pomocą dowolnej funkcji, której już używasz w Facebook Analytics.

To oznacza, że możesz tworzyć segmenty odbiorców z osób, które angażują się w określony sposób, śledzić konwersję ścieżki od zaangażowania społecznego po zakup, porównać dane demograficzne odbiorców według kanału i aktywności, i inne.

Jak uzyskać dostęp do Instagram Analytics?

W ciągu kilku najbliższych miesięcy Instagram Analytics zostanie udostępnione dla wszystkich. Po zapisaniu się do kolejki oczekujących tu, otrzymasz e-mail i powiadomienie w panelu kontaktowym Facebook Analytics, gdy te funkcje beta będą dostępne na twoim koncie Facebook Analytics.

źródło

Write Comment...

Name

Email