Jak działa algorytm na Instagramie?

10/26

Instagram dąży do tego, by użytkownicy w pierwszej kolejności zobaczyli posty, które ich najbardziej zainteresują. Wychodząc naprzeciw temu założeniu opracowano algorytm, który nadaje priorytet poszczególnym wpisom i wybiera, którym użytkownikom powinien je wyświetlić.

Sprawdź, o czym musisz pamiętać, by Twoje posty dotarły do jak największego grona odbiorców.

Jakie czynniki mają wpływ na działanie algorytmu?

  • Zainteresowanie

Algorytm ocenia, czy użytkownik angażował się w analogiczne treści w przeszłości. Jeśli wzbudziły one jego zainteresowanie, istnieje większa szansa, że podobny post zostanie wyświetlony wyżej. Warto również publikować zdjęcia dobrej jakości, ponieważ Instagram wykorzystuje narzędzia rozpoznające obrazy i stopień ich atrakcyjności wizualnej. Na tej podstawie określa, czy dany wpis może zaciekawić użytkownika.

  • Czas publikacji

Posty na Instagramie nie są wyświetlane w porządku chronologicznym, ale te ostatnio dodane otrzymują wyższy priorytet. Najczęściej bowiem widzimy wpisy, które zostały opublikowane kilka minut bądź godzin wcześniej.

  • Relacje

Algorytm określa również stopień relacji z wybranym użytkownikiem na podstawie typowych interakcji. Mogą to być komentarze, polubienia, bezpośrednie wiadomości czy oznaczenia na zdjęciach. Im zaangażowanie jest większe, tym częściej zobaczymy wpisy danej osoby.

  • Częstotliwość i sposób korzystania z aplikacji

Kluczowe jest to, jak często otwieramy Instagram i przez ile czasu z niego korzystamy. Algorytm filtruje posty i pokazuje użytkownikowi te, które uzna za najlepsze od czasu ostatniej wizyty. Dzięki temu nie pominiemy żadnego wartościowego zdjęcia czy filmu.

  • Liczba obserwowanych kont

Jeśli śledzimy wielu użytkowników, algorytm wybiera spośród nich tych, z którymi mamy najbliższe relacje. Dodatkowo dba o to, by serwowane treści były różnorodne.

Jak uniknąć nałożenia blokady na konto?

Na Instagramie obowiązują dość restrykcyjne limity, których nie możemy przekroczyć. W przeciwnym wypadku istnieje ryzyko nałożenia ograniczenia na konto przez co najmniej 24 godziny.

O tym warto pamiętać:

  • Limit kont, które możemy obserwować, wynosi 7 500.
  • Maksymalna liczba polubień na godzinę nie może przekroczyć 350.
  • Instagram wyraźnie zaznacza, że można oznaczyć maksymalnie 5 osób w jednym komentarzu. Dodatkowo nie należy kopiować i wklejać tego samego komentarza pod wieloma postami.
  • Liczba hashtagów pod zdjęciem lub filmem nie może przekroczyć 30. Nie jest także dozwolone oznaczenie więcej niż 20 użytkowników w jednym poście.

Wiedząc już, jak działa algorytm na Instagramie, zadbaj o najwyższą jakość publikowanych postów. Ważne jest, aby wzbudziły one zainteresowanie u osób należących do Twojej grupy docelowej.

To sprawi, że zwiększy się ich zasięg, a w konsekwencji grono odbiorców wciąż będzie rosnąć.

  1. Wrz 6, 2018 10:10 am

    […] Czytaj całość tu -> smmore.pl […]

  2. Wrz 25, 2018 12:13 am

    […] Czytaj więcej ➡ smmore.pl – więcej niż social media […]

  3. Wrz 25, 2018 12:22 am

    […] Jak działa algorytm na Instagramie? […]

Write Comment...

Name

Email