Facebook wprowadza nową opcję dla reklamodawców – konwertowanie zdjęć w reklamę wideo

13/26

Facebook Creative Shop uruchomił nową funkcję “Create to Convert”, umożliwiającą reklamodawcom tworzenie skutecznych reklam w formie wideo z wykorzystaniem obrazów. Serwis kładzie coraz większy nacisk na zasoby wideo, głównie dlatego, że ta forma najbardziej angażuje odbiorców i umożliwia przekazanie większej ilości informacji w krótszym czasie, w porównaniu do pozostałych rodzajów contentu.

 

Nowa opcja pozwala markom zmaksymalizować wydajność reklam, bez dodatkowego nakładu pracy związanej z regularnym tworzeniem materiałów wideo, co może okazać się niezwykle czasochłonnym procesem. Ponadto tego typu kampanie wyróżnią się spośród typowych reklam, do których użytkownicy zdążyli się już przyzwyczaić i w znacznej części są przez nich ignorowane. Jak się jednak okazuje – zagadką jest sposób, w jaki reklamodawcy mogą skorzystać z “Create to Convert”. W oficjalnym ogłoszeniu bowiem nie ma żadnego wyjaśnienia, jak można uruchomić tę opcję. To sugeruje, że konieczne jest skontaktowanie się z zespołem ekspertów Facebook Creative Shop, by uzyskać dostęp do tego narzędzia. Na tę chwilę nie jest więc ono dostępne “od ręki” dla wszystkich, chociaż może się to zmienić w przyszłości.

 

W tym miejscu warto dodać, czym jest Facebook Creative Shop. Jest to grupa ekspertów zajmujących się reklamą, która współpracuje z marketerami oraz agencjami, w celu dostarczenia im jak najbardziej kreatywnych rozwiązań. Jej nadrzędnym celem jest tworzenie efektywnych kampani reklamowych. Obecnie w skład zespołu wchodzi ponad 250 kreatywnych strategów w 40 biurach na całym świecie.

 

Wracając do opisywanej funkcji – Facebook informuje, że można ją wykorzystać na kilka sposobów. Wystarczy wybrać jeden spośród czterech oferowanych stylów ruchu:

  • Podstawowy ruch: użytkownik powinien dodać kilka elementów ruchu do wybranych zdjęć, w celu stworzenia wideo i uatrakcyjnienia ich formy wizualnej.
  • Wyróżnienie marki: można też animować logo, aby wzmocnić świadomość i zwiększyć rozpoznawalność marki. Dodatkowo na końcu warto umieścić wezwanie do działania, wywołujące pożądaną akcję i doprowadzające użytkownika do konwersji.
  • Przedstawienie korzyści: dzięki animacji można wyróżnić kluczową wartość, która być może skłoni użytkownika do zakupu (może to być np. oferta specjalna czy rabat).
  • Demonstracja produktu: wykorzystując wideo, warto także pokazać odbiorcy, jak działa dany produkt, przedstawiając przy okazji najistotniejsze jego zalety.

 

“Create to Convert” może przynieść wiele korzyści – Facebook twierdzi, że 69% marek, które już wykorzystały tę funkcję w swoich działaniach, uzyskało lepsze wyniki, a dodatkowo niektóre z nich odnotowały znacznie lepszy współczynnik konwersji przy niższych kosztach reklamy. Jak już wspomniano, nowa opcja nie jest jeszcze ogólnodostępnym narzędziem reklamowym, jednak jeśli zyska większą popularność, prawdopodobnie stanie się dostępna dla wszystkich, bez konieczności indywidualnego kontaktowania się z zespołem Facebook Creative Shop.

Write Comment...

Name

Email